Wat maakt jou uniek?

Uit onderzoek naar succesvolle bedrijven blijkt dat een duidelijk profiel kiezen en daar ook het bedrijf en bedrijfsvoering op inrichten de sleutel tot succes is. Succesvolle bedrijven bieden hun klanten een optimale toegevoegde waarde. In sommige gevallen is deze waarde 1. een aantrekkelijke prijs en gemak (efficiëntie), maar het kan ook liggen in 2. het maximaal ontzorgen van de klant of in 3. het bieden van innovatieve diensten. Een succesvol bedrijf moet alles in de basis beheersen, maar kan zich pas echt onderscheiden door onverslaanbaar te zijn in één van deze drie gebieden. Keuzes die op jouw krachten en uniekheid voortbouwen, hebben de grootste slagingskans!

  • Denk daarom goed na over wat jou uniek maakt
  • Bekijk goed waar jouw krachten liggen
  • Kies een duidelijk profiel

3 focusgebieden

Efficiëntie

Draait om het leveren van betrouwbare producten en diensten tegen scherpe prijzen en zonder ongemak voor de consument. Ondernemingen die inzetten op efficientie leveren hun klanten een combinatie van prijs, kwaliteit en aankoopgemak dat niemand in de markt kan evenaren.

Ontzorging

Ondernemingen die focussen op klantoplossingen leveren niet per se wat ‘de markt’ of massa wenst, maar wat een specifieke klant wenst. Het draait om diepgaande kennis van de klant (wat is hun precieze behoefte, hun precieze ‘probleem’?) en de vertaling daarvan naar totaaloplossingen en ontzorging.

Innovatie

Innovatieve bedrijven streven naar voortdurende productverbetering en stellen alles in het werk om hun klant te voorzien van het meest innovatieve en hoogwaardige product. Hier kunnen ze een premium prijs voor rekenen.

Ontdek jouw focus

Beantwoord 12 stellingen en ontdek jouw focus.

Doe de online scan